Hoe lever ik een bestand aan tijdens het bestelproces?
U kunt uw bestand bij ons aanleveren per e-mail of middels WeTransfer. Lees hier meer over ons eenvoudige aanleverproces.
Hoe werken bereikcijfers in de buitenreclame? We leggen het graag simpel voor u uit.
Bereikcijfers geven betrouwbare gegevens over Abri’s en digitale buitenreclame. Voor A0, stationsreclame, busreclame en snelwegmasten is er minder data beschikbaar of is deze data anders tot stand gekomen.
Hieronder een willekeurig voorbeeld van de bereikcijfers behorende bij 7 Abri’s in een middelgrote stad in Nederland.
Vakken (aantal abri’s) | 7 |
Doelgroep omvang (M/V 13-75 jaar wonend in de gemeente) | 463.070 |
VAC Bereik % (campagne bereik binnen de doelgroep omvang in %) | 19,4 |
Doelgroep Bereik (campagne bereik binnen de doelgroep omvang in aantal) | 89.835 |
VA Gem. Frequentie (gemiddeld aantal maal dat een bereikte persoon de campagne heeft gezien) | 2,2 |
VA Contacten (totaal aantal contacten die de campagne heeft gerealiseerd) | 197.638 |
GRP (Gross Rating Point = VAC bereik x VA frequentie) | 43 |
* Een GRP is een uniforme rekenmethode (benchmark) om verschillende mediakanalen met elkaar te kunnen vergelijken. Tevens dient het vaak als mediadoelstelling om vervolgens een mediamix te kunnen plannen die de beoogde doelen gaat realiseren.
Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op. We helpen u graag.